Alergia pokarmowa,  Przepisy,  Rozszerzanie diety w czasie karmienia piersią

Pieczone ziemniaki z brukselką i duszona żółta fasolka szparagowa w diecie mamy karmiącej dziecko z alergią i nietolerancją pokarmową.

Na początek kilka słów o alergii, nietolerancji i zmianie nawyków żywieniowych w diecie mamy karmiącej piersią.

W artykułach naukowych przeczytasz, że dieta mamy karmiącej piersią nie istnieje.

To prawda. Kobieta karmiąca piersią powinna jeść wszystko i przede wszystkim odżywiać się zdrowo.

W niektórych jednak sytuacjach są pewne odstępstwa od tej reguły. Są nimi na przykład alergia lub nietolerancja pokarmowa u niemowląt.

Organizm małego dziecka w czasie karmienia piersią może reagować różnie na mleko mamy. Dlatego sposób odżywiania mamy karmiącej piersią powinien przede wszystkim opierać się na zdrowych produktach, które przed zakupem są przeanalizowane.

Wybór warzyw z ekologicznych gospodarstw to alternatywne rozwiązanie dla żywności, która skażona przez zanieczyszczenia środowiska i chemiczne środki ochrony roślin, wpływa niekorzystnie na mały organizm dziecka.

Nadwrażliwość pokarmowa bardzo często występuje w pierwszych miesiącach życia u noworodka.

Objawy nadwrażliwości organizmu są częstą przyczyną u dzieci, które cierpią na alergię jak na przykład alergia na białka mleka krowiego oraz nietolerancję pokarmową.

Pamiętaj o tym, że wybierając żywność ekologiczną zmniejszasz ryzyko pojawienia się nadwrażliwości pokarmowej u swojego dziecka.

Ja z początku bardzo sceptycznie podchodziłam do pomysłu zmiany wszystkich nawyków żywieniowych. Niemniej jednak dolegliwości brzuszkowe mojego dziecka bardzo szybko mobilizowały mnie do poszukiwań zdrowych produktów. Jak najmniej przetworzonych.

Odżywianie w czasie karmienia piersią wiąże się z gotowaniem w domu i przyrządzaniem posiłków w bardzo staranny sposób. Musisz zwracać uwagę aby nie mieszać różnych potraw tą samą łyżką. Starać się o czystość zastawy stołowej i kuchni.

Pamiętaj aby uważać na śladowe ilość alergenów w żywności pakowanej. Czytaj etykiety produktów. Alergeny są oznaczone tłustym drukiem na opakowaniach.

Dlaczego w diecie mamy karmiącej piersią, warto wybierać ekologiczne warzywa?

Warzywa ekologiczne są hodowane na specjalnie przygotowanej do tego celu glebie, nie są pryskane chemicznymi nawozami. W tym celu stosuje się opryski, ale są to zazwyczaj nawozy naturalne pochodzące ze skał wapiennych lub magnezowych.

W gospodarstwach ekologicznych warzyw nie zrywa się nim całkowicie dojrzeją. To bardzo ważne, dlatego, że niedojrzałe warzywa, nie mają odpowiedniej ilości witamin i minerałów.

Jeżeli gotujesz w domu staraj się wybierać lokalne produkty i do swojej kuchni wprowadzić zasadę wybierania sezonowych warzyw i owoców. To podejście z pewnością odmieni jakość Twojej kuchni na lepsze!

Więcej informacji o alergii pokarmowej na białka mleka krowiego i nietolerancji pokarmowej przeczytasz w tym artykule KLIKAJ.

Dzisiejsza potrawa z ziemniaków i brukselki w towarzystwie duszonej żółtej fasolki szparagowej, odmienia stereotypowe postrzeganie małej kapustki.

Ten przepis nie tylko zmienia zdanie wielu osób na temat brukselki, ale sprawia, że pieczona brukselka z pewnością będzie częściej gościć na Twoim stole. Potrawa jest prosta w przygotowaniu i smakuje wyśmienicie!

Jeżeli nie jesteś pewna czy możesz spożywać produkty z tego przepisu, sprawdź to i najpierw wykonaj próbę prowokacji pokarmowej. A jak to zrobić przeczytasz tutaj -> KLIKAJ.

Przepis na ziemniaki z brukselką w towarzystwie duszonej fasolki szparagowej. Porcja dla czterech osób:

  • 1 kg ziemniaków
  • 0,5 kg brukselki
  • 0,7 kg fasolki szparagowej
  • oliwa z oliwek
  • sól
  • pieprz
  • rozmaryn i tymianek (opcjonalnie).

Przygotowanie:

Obierz ziemniaki i pokrój na mniejsze ćwiartki jak na zdjęciu.

Ziemniaki umieść na brytfannie wyłożonej papierem do pieczenia i skrop je delikatnie oliwą z oliwek.

Na mojej brytfannie zmieściły się dwie wersje, jedna bez ziół dla mnie. Obok druga część z tymiankiem i rozmarynem dla łasuchów z tolerancją na zioła.

Tak przygotowane ziemniaki włóż do nagrzanego na 220 stopni C piekarnika, funkcja grzania góra i dół, bez termoobiegu. Ustaw piekarnik na 30-40 minut w zależności od mocy piekarnika.

W czasie gdy ziemniaki będą się piec dokładnie wypłucz pod bieżącą wodą brukselkę i fasolkę.

Brukselkę oczyść i przekrój na połówki.

Fasolkę szparagową obierz, oczyść, zalej wodą z dodatkiem 1 łyżeczki soli i zagotuj. Od momentu zagotowania sprawdź po 10 minutach czy fasolka ugotowała się, a może potrzebuje więcej czasu?

Pamiętaj im starsza fasolka, tym dłuższe gotowanie.

Gdy ziemniaki będą lekko zarumienione po 30-40 minutach, wymieszaj je drewnianą łyżką i dorzuć połówki brukselek na kolejne 30 minut pieczenia.

Na zdjęciu ziemniaki wyjęte z piekarnika po 35 minutach i jeszcze surowa brukselka, dołożona w trakcie przyrządzania posiłku.

Ugotowaną fasolkę szparagową przelej na sito i delikatnie opłucz pod chłodną wodą, aby zakończyć proces gotowania.

Przełóż wszystkie warzywa na talerz, obowiązkowo skrop oliwą z oliwek, dopraw solą i pieprzem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: